Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Przetrwaj w miejskiej dżungli Email

przetrwaj rowerem w miejskiej dżungliMasz rower? Chcesz nim jeździć, znasz przepisy i teorię, ale boisz się jeździć ulicami Bydgoszczy? Poruszasz się chodnikami? Jeśli tak, to jesteśmy właśnie dla Ciebie! „Przetrwaj w miejskiej dżungli” to akcja bydgoskich rowerzystów dla rowerzystów pod patronatem Pełnomocnika Prezydenta Bydgoszczy ds. Komunikacji Rowerowej, Łukasza Juszczaka. Jej celem jest pokazanie jak efektywnie poruszać się rowerem w ruchu miejskim i ulicznych korkach.

Dajemy Ci możliwość odbycia nauki jazdy rowerem po mieście w towarzystwie doświadczonego rowerzysty codziennego. Twój osobisty Instruktor jazdy po mieście przyjedzie po Ciebie w wybrane przez Ciebie miejsce, pomoże Ci zaplanować optymalną trasę do pracy, szkoły lub w inne miejsce, a później pojedzie ją razem z Tobą, pokazując jak się zachować się na drodze i tłumacząc niuanse jazdy. A wszystko kompletnie za darmo.

 

Nasza akcja skierowana jest do wszystkich osób pełnoletnich, które mają podstawową wiedzę teoretyczną z zasad ruchu drogowego (także do osób posiadających kartę rowerową lub prawo jazdy), ale boją się jeździć po ulicy, mają wątpliwości jak zachować się na drodze w trudnym miejscu swojej trasy do pracy lub po prostu nigdy wcześniej nie próbowały jeździć po jezdni. Instruktorzy nie będą przestrzegać przepisów ruchu drogowego tam, gdzie doświadczenie, bezpieczeństwo i zdrowy rozsądek będą wskazywały inaczej.

 


Aby wziąć udział w Nauce Jazdy, niezbędne jest posiadanie sprawnego technicznie roweru wyposażonego w przepisowe oświetlenie, sygnał dźwiękowy i co najmniej jeden sprawny hamulec. Sprawność roweru zostanie sprawdzona przed wyruszeniem w drogę! W razie niesprawności roweru - nauka jazdy nie odbędzie się, a instruktor ograniczy się do porad odnośnie wyboru optymalnej trasy oraz doradzenia, co w rowerze może wymagać naprawy. Treningi odbywają się w uzgodnionych indywidualnie terminach.


Rowerzystów-instruktorów jest niewielu, więc ilość osób, które mogą wziąć udział w szkoleniu jest ograniczona. W przypadku ilości zgłoszeń, które przerosną nasze możliwości, pierwszeństwo udziału będą miały osoby, których trasa dojazdu jest dość krótka (do 10km), gdyż to daje nam możliwość przeszkolenia większej liczby osób. Jest też większa szansa, że osoba przeszkolona rzeczywiście będzie regularnie jeździła rowerem na trasie krótszej, niż np. na trasie z Osowej Góry do Fordonu. Pierwszeństwo udziału będą miały Panie, gdyż uważamy, że na bydgoskich ulicach za mało jest rowerzystek ;-) W razie niewielkiej liczby zgłoszeń i wolnych miejsc, szkolenie można będzie odbyć kilka razy.


Aby wziąć udział w naszej akcji należy wysłać na Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. zgłoszenie zawierające:


- swoje imię, nazwisko i numer telefonu (najlepiej komórkowego) do siebie,
- adres miejsca z którego chcesz ruszyć oraz miejsca w które chcesz dojechać,
- podać pasujące Ci terminy (najlepiej kilka terminów)w ciągu 2 najbliższych tygodni, w których Twój Instruktor mógłby ruszyć z Tobą na trasę,
- do maila dołączyć następującą klauzule:

"Ja, (tu wstaw imię i nazwisko), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach organizacji szkolenia z nauki jazdy rowerem po mieście, zgodnie z Ustawą z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami),
- do maila dołączyć następującą klauzulę: Oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią i mam podstawową wiedzę teoretyczną na temat zasad ruchu drogowego. Zdaje sobie sprawę, że rowerzysta-instruktor, choć jest doświadczonym cyklistą, nie ma możliwości chwycić za kierownice w moim rowerze lub zacząć hamować za mnie, ani też nie ma wpływu na zachowanie innych uczestników ruchu na drodze. W związku z czym to ja ponoszę wyłączną odpowiedzialność za swoje czyny na drodze i ewentualne szkody tym spowodowane. W razie, gdy doprowadzę do zdarzenia, lub gdy dojdzie do niego z winy innego niż instruktor uczestnika ruchu, zwalniam z odpowiedzialności prawnej i finansowej zarówno Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna jak i samego Instruktora."


Zgłoszenia niepełne, zwłaszcza nieposiadające wyżej wymienionych klauzul, będą odrzucane!!!


Najczęściej zadawane pytania:


- Mieszkam pod Bydgoszczą. Czy mogę uczestniczyć w Nauce Jazdy?
- Tak, o ile tylko któryś z instruktorów zgodzi się do Ciebie pojechać. Proszę przesłać zgłoszenie, zobaczymy co da się zrobić ;-) Pamiętaj jednak, że Instruktorzy najlepiej doradzą na trasach, które sami znają. Dlatego przygotuj się na to, że Twoje szkolenie może być nieco mniej efektywne.

- Czy jest możliwość wybrania sobie instruktora?

- Nie. Instruktorzy są przypisani do dzielnic i okolic po których się poruszają. Chodzi o to by możliwie najlepiej mogli zaplanować Waszą trasę i znali ją z praktyki. Wtedy są najwydajniejsi.

- Kim są Instruktorzy?

- To doświadczeni rowerzyści i rowerzystki poruszający się codziennie po mieście i mający dużo praktycznego doświadczenia w takiej jeździe. Nie są policjantami, nie są zawodowymi instruktorami nauki jazdy, nie są egzaminatorami. To ludzie zupełnie jak Ty - tylko z nawiniętymi na koła dziesiątkami tysięcy kilometrów i dużym bagażem doświadczeń na rowerze. Za kilka lat być może też będziesz tak jeździć.

- Z jaką prędkością będziemy jeździć?

- Spokojnie, w tyle na pewno nie zostaniesz. Ekstremy i wyścigów po mieście nie przewidujemy, w razie potrzeby instruktor się dostosuje i zwolni.

- Instruktor proponował mi jazdę w sposób niezgodny z prawem? Dlaczego?
- Rowerzysta w mieście czasem musi wybierać pomiędzy prawem, a bezpieczeństwem.
Nasi Instruktorzy zostali poinstruowani, by koncentrować się na jeździe bezpiecznej i unikaniu ekstremy, dlatego okazjonalnie mogą proponować zachowania niezgodne z prawem. Jeżeli masz wątpliwości co do danego manewru lub sposobu jazdy - zapytaj instruktora, wyjaśni.

- Jeżdżę rowerem od dawna. Widzę, że brakuje Wam ludzi. Czy mogę zostać Waszym Instruktorem?

- W tej edycji Nauki Jazdy już się nie uda. Ale skontaktuj się z nami, kto wie - może będą kolejne edycje. Na pewno musimy też poznać Ciebie i Twój styl jazdy. Nie każdy doświadczony rowerzysta ma predyspozycje do bycia Instruktorem.

comments