Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Kontrapas sezonowy jako propozycja kompromisu. Email

Zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy
Pan Łukasz Niedźwiecki

 

Temat: Stanowisko Bydgoskiej Masy Krytycznej w sprawie kontrapasa na ulicy Gdańskiej.

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna uczestnicząc w cyklu spotkań z handlowcami z ulicy Gdańskiej, organizowanymi przez Społecznego Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. komunikacji rowerowej, celem wypracowania kompromisu, który zapewni miejsca parkingowe dla klientów odwiedzających sklepy zlokalizowane przy ulicy Gdańskiej jak i ruch rowerowy w dwóch kierunkach na przedmiotowej ulicy, jako kompromis daje pełne poparcie na wprowadzenie okresowego kontrapasa, tj. zamykanego na trzymiesięczny okres zimowy (szczegóły do ustalenia).

 

Dodatkowo, celem kompromisowego zminimalizowania skutków likwidacji liczby miejsc parkingowych na ul. Gdańskiej, proponujemy utworzenie miejsc na chodniku, poprzez niskobudżetowe uporządkowanie małej architektury na odcinku Świętojańska - Plac Wolności.
Po wizji lokalnej przeprowadzonej w dniu 7 stycznia br. uważamy, że jest możliwe wyznaczenie łącznie ok. 30 miejsc parkingowych, poprzez wykorzystanie pustej przestrzeni, dopuszczenie do użytku istniejących już miejsc parkingowych (w tej chwili jest to niemożliwe ze względu na samochody parkujące na jezdni i blokujące tam wjazd) czy też przesunięcie słupków.

Odnosząc się do propozycji, wprowadzenia kontrapasu w wersji "slalomu" na chodniku i jezdni uważamy, że jest to rozwiązanie niemożliwe do wprowadzenia ze względu na duże natężenie ruchu pieszych – możliwość wprowadzenia ciągu pieszo-rowerowego jest uwarunkowane rozporządzeniem Ministra Infrastruktury. Dodatkowo uważamy, że tak duży ruch pieszych będzie kolidował z ruchem rowerowym i powodował wiele niebezpiecznych sytuacji. Uważamy, że takie rozwiązanie nie prowadzi do celu, jakim jest wyeliminowanie ruchu rowerowego z chodnika i zwiększenie bezpieczeństwa pieszych.

Przez środowiska handlarzy, została nam również zaproponowana koncepcja wpuszczenia ruchu rowerowego "pod prąd" ulicami Pomorską bądź 20 stycznia, Libelta, Gimnazjalną. Niestety i to rozwiązanie musimy odrzucić, ponieważ nie będzie ono spełniało swojej funkcji. Praktyka tworzenia infrastruktury rowerowej przyjęta na całym świecie zakłada, że mieszkańcy miasta mają korzystać z najkrótszych dróg, a więc - z przejazdu ulicy Gdańskiej. Tak nakazuje bowiem zdrowia logika i zapewne tak postępowaliby bydgoszczanie. Dodatkowo, skręcanie rowerzystów w drogi równoległe wiąże się z wieloma punktami kolizyjnymi, jak również przymusem poniesienia nakładów finansowych przez Urząd Miasta celem poprawy stanu nawierzchni (kostka brukowa na przedmiotowych odcinkach).

Prosimy o przeanalizowaniu proponowanego przez nas kompromisu i poinformowanie nas o dalszych działaniach.

 

Wojciech Bulanda
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna

comments