Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Nasze działania




Odpowiedź ZDMiKP: SBMK/P/34/12/01 Email

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Bydgoszcz, dnia 14.02.2013 r.
TB-2112/GDCK/004/13

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna

 

Dotyczy: opinii nt. przebudowy ul. Gdańskiej w Bydgoszczy na odcinku Chodkiewicza-Kamienna.

 

Pod tym linkiem zeskanowana treść pisma: strona 1

 

Z-CA DYREKTORA
ds. Technicznych
inż. Janusz Śmugielski

 
SBMK/P/34/12/1 Uwagi do projektu przebudowy ulicy Gdańskiej Email

Bydgoszcz, dn. 16.01.2013 r.

SBMK/P/34/12/1

Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich
i Koumunikacji Publicznej w Bydgoszczy
Pan Witold Antosik

Temat: opinia nt. przebudowy ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy na odcinku Chodkiewicza – Kamienna.

 

Na podstawie materiałów dotyczących przebudowy ulicy Gdańskiej w Bydgoszczy na odcinku Chodkiewicza - Kamienna, przekazanych przez Pełnomocnika Prezydenta miasta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej (plany sytuacyjny będący załącznikiem do pisma Pana Włodzimierza Palickiego z dnia 30 listopada 2012 roku, przedstawiająca projekt przebudowy ulicy Gdańskiej na odcinku Chodkiewicza – Kamienna), Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna przekazuje swoje uwagi.

Stowarzyszenie pragnie zauważyć, że planowanie wprowadzenia parkowania prostopadłego niesie z sobą wiele negatywnych konsekwencji, dlatego wnioskujemy o zmianę lokalizacji miejsc parkingowych i przyjęcie założenia parkowania równoległego na przedmiotowym odcinku ulicy Gdańskiej.
Nasz wniosek motywujemy następującymi argumentami:
samochody parkujące prostopadle przy wyjeździe muszę mieć zapewnioną przestrzeń manewrową, z racji zakładanej szerokości pasów jezdni, samochody wyjeżdżające tyłem
z miejsc postojowych będą najeżdżać na torowisko tramwajowe opóźniając a w skrajnych przypadkach blokując przejazd zbiorowej komunikacji publicznej
parkowanie prostopadle, wyjeżdżające tyłem są również zagrożeniem dla mieszkańców korzystających z rowerów jako środka komunikacji w mieście, gdyż kierowca wyjeżdżający tyłem nie jest w stanie zobaczyć na czas nadjeżdżającego roweru
zastosowanie parkowania równoległego umożliwi uzyskanie przestrzeni, którą można wykorzystać do zaprojektowania rowerowych pasów w jezdni celem podniesienia bezpieczeństwa mieszkańców miasta poruszających się rowerem (wymagana długość miejsca parkingowego prostopadłego to 5 m, natomiast szerokość miejsca parkingowego równoległego to 2,5 metra, szerokość pasa ruchu dla rowerów to 1,5 metra)

Prosimy o uwzględnienie naszych uwag, szczególnie biorąc pod uwagę wygląd odcinka ulicy Gdańskiej wyremontowanego w ostatnim czasie (odcinek od Al. Mickiewicza do Chodkiewicza). Wprowadzenie parkowania równoległego i pasów w jezdni dla rowerzystów podniesie poziom bezpieczeństwa rowerzystów, gdyż kierowcy parkujący na przedmiotowym odcinku ulicy będą dobrze poinformowani o możliwości pojawienia się rowerzysty a poprzez zapewnienie im dobrej widoczności przy parkowaniu równoległym umożliwi bezpieczne opuszczenie miejsca parkingowego.

Wojciech Bulanda
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 7 z 38