Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Wynajme bagaznik przedni na rower
    WitamCzy jest ktos w stanie uzyczyc za jakas oplata bagaznik rowerowy przedni pid sakwy  pod widelec amortyzowany na okres 1 tygodnia ?
  • Odp: Zabezpieczenie
    Do mojej wypowiedzi mogę jeszcze podpiąć rzeczowy artykuł o zapięciach rowerowych http://www.imp-rowery.pl/blog/jakie-zapiecie-rowerowe/ gdzie wyszczególnione zostały ich wady i zalety. Zwróćcie też uwagę na to, gdzie zostawiacie rower - nawet w bloku mieszkalnym, na klatce schodowej nie jest on w pełni bezpieczny.
  • Szukam towarzystwa do jazdy na rowerze
    W dniach poniedziałek - czwartek jak pogoda OK-  lato -  w godz. około 17 - jadę na rowerze w Myślęcinku  mała pętla 5km x 6 - szukam towarzystwa do takiej jazdy lub inne propozycje Mam 65 lat,  rower szosowy,  jadę z prędkością 17 - 21 km/h Tel do kontaktu bezpośredniego 602 687 272
  • Odp: Jakie zabezpieczenie roweru ??
    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w zapięcie rowerowe łańcuchowe, takie ciężko przeciąć i zniszczyć, u mnie sprawdza się coś takiego http://www.imp-rowery.pl/zapiecie-rowerowe-lancuch-tonyon, mam je już od kilku lat i nie było żadnego problemu, a często zostawiam rower w centrum miasta.
  • Odp: Rower jako sposób na odchudzanie
    Według mnie rowerek stacjonarny to wyrzucenie pieniędzy w błoto, najlepiej sprawdzą się długie i intensywne wycieczki krajoznawcze na normalnym rowerze. Nie dość, że pooddycha się świeżym powietrzem to jeszcze przy okazji można zgubić kilka kg

Szukaj

Polub nas :-)

Jak odkorkować miasto? Email

Dlaczego samochód jest popularniejszy?

sxc.hu / samochody stojące w korku

Na możliwości poruszania się mieszkańców Bydgoszczy składa się:

  • transport samochodowy indywidualny,
  • komunikacja miejska,
  • komunikacja kolejowa wewnątrzmiejska,
  • poruszanie się pieszo,
  • transport rowerowy.

Dlaczego tak mało ludzi wybiera rower jako środek transportu?

  • jest bardzo niebezpieczny ze względu na brak sieci komunikacyjnej
    (nie dróg rowerowych!),
  • jest powolny ze względu na bardzo niski priorytet na skrzyżowaniach, niską jakość infrastruktury, która uniemożliwia wydajne poruszanie się, brak respektowania przestrzeni dróg rowerowych przez pieszych, zalegający piasek na drogach rowerowych, który powoduje ograniczenie prędkości poruszania się względu na ryzyko poślizgu i nierówności, przyciski na przejazdach rowerowych, które trzeba zawsze wcisnąć uprzednio zatrzymując się,
  • brak „prestiżu” – osoba poruszająca się rowerem jest zwykle kojarzona z niskim statusem społecznym,
  • jazda rowerem zimą jest praktycznie niemożliwa – drogi rowerowe nie są odśnieżane, obszar tych dróg jest traktowany często jako powierzchnia do gromadzenia śniegu,
  • w mieście brakuje miejsc, w których można bezpiecznie zostawić rower,
  • Kodeks Ruchu Drogowego, który dyskryminuje transport rowerowy (będzie się zmieniał).

Dlaczego tak wielu mieszkańców wybiera samochód jako środek transportu?

  • spójna sieć dróg, którymi wszędzie można bezpiecznie dojechać,
  • priorytetowe traktowanie na skrzyżowaniach,
  • łatwo dostępne bezpieczne miejsca parkingowe,
  • „Prestiż” – posiadanie samochodu pozornie wskazuje, że właściciel jest kimś bardziej znaczącym od osoby poruszającej się np. komunikacją miejską,
  • dostępny bez względu na porę roku i pogodę,
  • Kodeks Ruchu Drogowego faworyzuje transport samochodowy w stosunku do pieszego i rowerowego oraz traktuje praktycznie równo w stosunku do komunikacji zbiorowej.

Który transport najlepszy? Ten który jest najszybszy, najwygodniejszy i najtańszy.

Dlaczego tak wiele osób wybiera transport indywidualny? Bo jest najwygodniejszy i najszybszy (aczkolwiek w zakorkowanych częściach miasta szybciej dotrzemy do celu rowerem)..

Dlaczego tak wiele osób wybiera transport komunikacją miejską ? Bo jest stosunkowo tani w porównaniu do transportu samochodowego indywidualnego.

Jak odkorkować miasto?

sxc.hu / korek samochodowy

Metoda najprostsza – zbudować więcej dróg i poszerzyć istniejące – efekt?

Zwiększy się ilość posiadaczy samochodów, bo jego zalety przewyższą wady.
Metoda trudniejsza – przekonać jak najwięcej mieszkańców do przesiadki do komunikacji miejskiej i na rower.
Jak to zrobić? Spowodować, by zalety korzystania z tych środków przewyższały wady.
W jaki sposób? Tworzenie ułatwień, usprawnień,  poprawianie jakości, wydajności, skuteczności, dostępnośc,i a w następnym kroku edukacja ukazująca zalety i wady poszczególnych środków transportu, by wyłonić ten który jest najlepszy.

comments