Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Wynajme bagaznik przedni na rower
    WitamCzy jest ktos w stanie uzyczyc za jakas oplata bagaznik rowerowy przedni pid sakwy  pod widelec amortyzowany na okres 1 tygodnia ?
  • Odp: Zabezpieczenie
    Do mojej wypowiedzi mogę jeszcze podpiąć rzeczowy artykuł o zapięciach rowerowych http://www.imp-rowery.pl/blog/jakie-zapiecie-rowerowe/ gdzie wyszczególnione zostały ich wady i zalety. Zwróćcie też uwagę na to, gdzie zostawiacie rower - nawet w bloku mieszkalnym, na klatce schodowej nie jest on w pełni bezpieczny.
  • Szukam towarzystwa do jazdy na rowerze
    W dniach poniedziałek - czwartek jak pogoda OK-  lato -  w godz. około 17 - jadę na rowerze w Myślęcinku  mała pętla 5km x 6 - szukam towarzystwa do takiej jazdy lub inne propozycje Mam 65 lat,  rower szosowy,  jadę z prędkością 17 - 21 km/h Tel do kontaktu bezpośredniego 602 687 272
  • Odp: Jakie zabezpieczenie roweru ??
    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w zapięcie rowerowe łańcuchowe, takie ciężko przeciąć i zniszczyć, u mnie sprawdza się coś takiego http://www.imp-rowery.pl/zapiecie-rowerowe-lancuch-tonyon, mam je już od kilku lat i nie było żadnego problemu, a często zostawiam rower w centrum miasta.
  • Odp: Rower jako sposób na odchudzanie
    Według mnie rowerek stacjonarny to wyrzucenie pieniędzy w błoto, najlepiej sprawdzą się długie i intensywne wycieczki krajoznawcze na normalnym rowerze. Nie dość, że pooddycha się świeżym powietrzem to jeszcze przy okazji można zgubić kilka kg

Szukaj

Polub nas :-)

Wyniki ankiety z 2010 r. Email

Metoda badania

Zakres badania: odwiedzający stronę internetową masa.bydgoszcz.pl wypełniali ankietę za pośrednictwem strony ankietka.pl. W badaniu udzieliło odpowiedzi 124 użytkowników witryny. Celem ankiety było stworzenie profilu statystycznego rowerzysty, który porusza się rowerem po mieście. Badanie obarczone było ryzykiem iż odpowiedzi udzielać będą w niej także osoby spoza Bydgoszczy jednak biorąc pod uwagę wyniki z analizy odwiedzin witryny odsetek osób udzielających odpowiedzi w ankiecie z innych miast jest pomijalny. Powody poruszania się rowerem po mieście.

Powody poruszania się rowerem po mieście.

W polu ankiety umożliwiającym wybór wielu powodów jednocześnie, najczęściej wymienianym powodem poruszania się rowerem po mieście była poprawa kondycji. Wiele powodów podróży rowerowych dotyczyło dojazdów do sklepów, urzędów. Znacząca ilość celów podróży dotyczyła kontaktów społecznych, spotkań z rodziną i przyjaciółmi. 48% badanych dojeżdża rowerem do pracy.

87.09%

poprawić kondycję

72,58%

wyszaleć się

66,12%

do sklepu rowerowego

66,12%

potrenować

57,25%

do rodziny

57,25%

zgubić kilogramy

50,80%

do znajomych

48,38%

do pracy

45,96%

na spotkanie

42,74%

do sklepu spożywczego

40,32%

na pocztę

35,48%

do sąsiedniego miasta

34,67%

przetransporować coś

31,45%

do urzędu

28,22%

na zawody kolarskie

23,38%

do galerii handlowej

20,96%

załatwić sprawy służbowe

20,16%

na uczelnię (wyższą)

19,35%

na basen

16,12%

do szkoły

Pory dnia w których występuje największy ruch rowerowy

Na pytanie w jakich godzinach najczęściej korzystasz z roweru 75% badanych wybrało odpowiedź 16:00-18:00.

Ruch rowerowy z podziałem na pory dnia

Długość odbywanych podróży z podziałem na pory roku

Osoby ankietowane odpowiadały na pytania w których określały ile średnio w miesiącu pokonują kilometrów rowerem w miesiącach w których pogoda jest letnia, jesienna lub zimowa. Wyniki pokazują, że jesienią ilość podróży rowerowych spada jednak rowerzyści nawet gdy pogoda jest niesprzyjająca poruszają się rowerem. W okresie opadów śniegu i mrozów 37% użytkowników rowerów zaprzestaje jazdy, jednak ponad połowa badanych deklaruje dalsze użytkowanie roweru w podróżach miejskich mimo przeciwności.

Ruchliwość rowerzystów w okresie letnim

Ruchliwość rowerzystów w okresie jesiennym

Ruchliwość rowerzystów w okresie zimowym

Struktura ruchu rowerowego w podziale na typ roweru

Większość (59%) badanych używa roweru górskiego do poruszania się w warunkach miejskich, tylko 14% korzysta z roweru miejskiego, 12% z „turystycznego”, 8% porusza się rowerem szosowym. Taki podział można wyjaśnić dużą popularnością rowerów górskich wśród ludzi młodych ale zapewne także niebagatelne znaczenie ma jakość dróg po których poruszają się użytkownicy rowerów. Pokonywanie krawężników i uskoków tak powszechnych na drogach rowerowych w Bydgoszczy jest bardzo uciążliwe na rowerze bez amortyzacji.

 

Ocena infrastruktury rowerowej

Na prośbę o ocenę infrastruktury rowerowej w mieście większość badanych wystawiło ocenę negatywną. Najbardziej doskwierającym problemem wskazywanym przez internautów było brak ciągłości dróg rowerowych.

Ocena infrastruktury rowerowej

Miejsca przystanków podczas podróży rowerowej

W ankiecie znalazło się otwarte pytanie „Wpisz miejsca w jakich zatrzymujesz się rowerem”, w którym większość odpowiedzi wskazywała światła drogowe jako miejsce w których się zatrzymuje rowerem. Większość świateł na przejazdach rowerowych jest wyposażona w przyciski (mimo, że stosowanie przycisków na przejazdach rowerowych jest niezgodne z prawem), które zmuszają rowerzystę do zatrzymania się przed nimi, zejścia z roweru, naciśnięcia, poczekania na zmianę światła, ponowne wejście na rower i ponowne rozpędzenie się by przejechać. Jest to znaczący czas postoju i występuje bez względu na aktualną fazę świateł czyli zawsze.

Wiele odpowiedzi zawierało Myślęcinek - Leśny Park Kultury i Wypoczynku, jako miejsce przystanku co potwierdza fakt, iż jest do doskonałe miejsce do rekreacji rowerowej.

 

Osoby biorące udział w ankiecie

Około połowa (52%) uczestników ankiety odpowiedziało że jest także kierowcą samochodu. W ankiecie wzięło udział 124 osoby z czego 80% stanowili mężczyźni.







comments