Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • PRZENIESIONY: 001 - Łuczniczka
    Ten wątek został przeniesiony do Zespół ds Polityki Rowerowej.https://forumrowerowe.bydgoszcz.pl/index.php?topic=3039.0
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    skoro jesteśmy przy decathlonie to czy ktoś z Was miał okazje przetestować ich "osobistą" markę B'twin? Ostatnio oglądałem filmik o ich fabryce we Francji i jestem pod wrażeniem! Jestem ciekaw jak w praktyce te rowerki się spisują. Jak ma ktoś jakieś doświadczenie to piszcie proszę

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Raport polityki rowerowej Bydgoszczy w 2010 roku Email
raport polityki rowerowej 2010Raport polityki rowerowej to dokument, który staje się powoli czymś normalnym w większych miastach Polski. Takie opracowanie dotyczące infrastruktury rowerowej zostało przygotowane również dla Bydgoszczy.
W ostatni dzień września przedstawiciele naszego stowarzyszenia pojawili się w ratuszu z gotowymi egzemplarzami „Raportu polityki rowerowej w Bydgoszczy – 2010 rok”. Dokument trafił do rąk prezydenta Rafała Bruskiego, zast. Prezydenta Stefana Markowskiego oraz radnych z komisji gospodarki przestrzennej (w tym przewodniczącego Rady Miasta, Romana Jasiakiewicza). Bydgoski raport zawiera m.in opis obecnego stanu infrastruktury w naszym mieście wraz z dokładną analizą wybranych tras czy ocenę polityki rowerowej prowadzonej przez samorządowców. Zachęcamy do zapoznania się z jego treścią. Raport został przygotowany przez członków stowarzyszeń Bydgoszcz Rowerowa oraz Bydgoska Masa Krytyczna.
Zobacz też: wyniki ankiety.
 
Uwaga, złodziej rowerów! Email

Reaguj, a Twój rower będzie bezpieczny. Tak można podsumować pierwszy z filmów dotyczący tematyki poprawnego parkowania rowerów, który bydgoskie organizacje rowerowe przygotowały w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu.

Przed przystąpieniem do realizacji tego filmu zastanawialiśmy się, czy kradzież roweru w centrum miasta jest trudna do przeprowadzenia i czy społeczeństwo nie jest obojętne na takie akty przestępczości. Od słów szybko przeszliśmy do czynów i postanowiliśmy sami taką kradzież zaaranżować. Zobaczcie jej efekt.

Kolejne filmy już wkrótce.

 
Zrównoważony transport w różnych odsłonach Email

Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu dobiega końca. Przed nami już tylko rajd z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu.

ETZT zostało zainaugurowane w sobotę przez U-Rodziny Augusta Cieszkowskiego. U dostojnego jubilata sta pojawili się m.in. aktor Marek Kondrat czy Don Wasyl z zespołem. Goście mogli ucieszyć podniebienia ulubionymi przysmakami hrabiego czy zasłuchać się w różnorakiej muzyce. Impreza ta była dobrym na przykładem na to, jak centrum Bydgoszczy może po wprowadzeniu niewielkich zmian komunikacyjnych zamienić się w miejsce rekreacji i atrakcję turystyczną. Zamknięcie ulicy Cieszkowskiego nie doprowadziło bowiem do utrudnień w centrum miasta.

Więcej…
 
Biały peleton przejechał dla Adama Email

Sierpniowa Bydgoska Masa Krytyczna była tradycyjnie poświęcona zmarłemu siedem lat temu Adamowi Sztejce.Po długim oczekiwaniu zza chmur wyjrzało słońce i przez Bydgoszcz przejechało 160 rowerzystów.

Sierpniowa Biała Masa dla wielu osób jest przykrym wspomnieniem tragicznego wypadku sprzed siedmiu lat, w którym zginął, potrącony przez pijanego kierowcę, współinicjator naszego ruchu w Bydgoszczy, Adam Sztejka. Tradycją już się stało, że rowerzyści w tym szczególnym przejeździe biorą udział w białych koszulkach i tak też się stało w ostatni piątek miesiąca. Wyruszyliśmy spod hali "Łuczniczka" i omijając zamknięte z powodu licznych remontów ulice dotarliśmy, przez centrum miasta, do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Przy krzyżu upamiętniającym wypadek uczciliśmy minutą ciszy i zapalonymi znicza pamięć Adama.

Dziękujemy za uczestnictwo wszystkim rowerzystom, tym dla których Adam był bliską osobą i tym, którzy w piątek stawili się na BMK z potrzeby serca. Już dziś zapraszamy na kolejne rowerowe akcje, których we wrześniu nie zabraknie. Szczegóły niebawem.

Zdjęcia autorstwa April, w4bx, kita

 
Czy istnieje recepta na zatrzymanie wyludniania się miasta? Email
Wpisany przez Witold Budzyński   

Główny Urząd Statystyczny donosi o wyludnianiu miast. Bydgoszcz do 2035 r. ma stracić 70 tysięcy mieszkańców. Powodów jest kilka i wcale emigracja nie jest głównym. Wiele osób ma dość duszenia się w blokowiskach, z których rozpościera się widok na sąsiednie bloki i setki wszechobecnych samochodów. Chcą móc usiąść przed domem i wypić herbatę w spokoju, ciszy w przyjemnym otoczeniu. Nie chcą wdychać spalin, nie chcą by widokiem z ich okna był las samochodów, które parkują już nawet na placach zabaw, na których bawią się ich dzieci. Chcą móc wyjść na spacer i oddychać świeżym powietrzem. Dokładnie to, czego oczekują znajduje się za miastem, np. w Niemczu, Osielsku i innych ościennych miejscowościach. Pracują w Bydgoszczy, jednak wybierają miejsca zamieszkania jak najdalej od miejskiego zgiełku.

Więcej…
 
O rowerach w Sejmie, "Polska w rowerowej Europie..." Email

źródło: http://pl.wikipedia.org, autor: Piotr Waglowski (VaGla) http://www.vagla.plPolityka transportowa Niemiec i Francji była głównym tematem konferencji „Polska w Rowerowej Europie. Optymalizacja udziału społecznego w polityce ruchu rowerowego”. Goście zza granicy, przedstawiciele stowarzyszeń rowerowych, Parlamentarnej Grupy ds. Rozwoju Komunikacji i Turystyki Rowerowej oraz samorządowcy spotkali się pod koniec czerwca w Warszawie w Sejmie RP.

W spotkaniu uczestniczył również przedstawiciel Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna. Francja i Niemcy całkiem niedawno wyznawały pogląd o wyższości samochodu nad rowerem. Jednak działania organizacji rowerowych, reformy i przeznaczanie większych środków finansowych na rozbudowę infrastruktury rowerowej spowodowały zmianę tego stanu rzeczy. Udział rowerzystów w codziennym ruchu wzrósł do kilkunastu procent, a oba kraje odniosły ekonomiczne korzyści z takich zmian. Przekonano się bowiem, że rower jest środkiem do żywego, atrakcyjnego, zrównoważonego (transportu), bezpiecznego i zdrowego miasta.

Więcej…
 
Normalne miasto Email

Film prezentuje zwykłych ludzi przemieszczających się po zwykłym mieście jak zwykle.

 
Pokazaliśmy kierowcom alternatywy Email

alternatywny transportW ostatni piątek maja działacze Bydgoskiej Masy Krytycznej ominęli rowerami setki samochodów stojących w korkach, by pokazać im zalety alternatywnych środków transportu.

Happening anty-korkowy pod hasłem „Masz alternatywy” był sprzeciwem wobec pro-samochodowej polityki miasta i umyślnej marginalizacji innych środków transportu – rowerów oraz komunikacji publicznej. Bydgoszcz, w niewyobrażalnym tempie, staje się coraz bardziej zakorkowana, a sami mieszkańcy nie widzą alternatyw do poruszania się samochodem. Nic dziwnego – Urząd Miasta nie promuje korzystniejszych, zarówno dla mieszkańców, jak i samego systemu komunikacyjnego Bydgoszczy, rozwiązań. Odrębne pasy dla autobusów to u nas rzadkość, a pasy i inne rozwiązania dedykowane rowerzystom pozostają na razie w sferze marzeń. Skoro władze nie podejmują żadnej inicjatywy, by usprawnić miejski transport, musimy sami pokazać, jaka różnica dzieli samochody i rowery.

Celem happeningu było zwrócenie uwagi władz miasta oraz samych bydgoszczan stojących w korkach na istnienie opozycyjnych rozwiązań które mogą pomóc samym mieszkańcom - tracić mniej czasu w codziennym staniu w korkach oraz władzom miasta rozwiązać problem wiecznie zakorkowanego centrum.

Rowerzyści poruszający się z łatwością w czasie, gdy samochody stały w korku przykuwali uwagę pieszych i, przede wszystkim, pasażerów oraz kierowców unieruchomionych aut.

Autobusem czy tramwajem może poruszać się kilkadziesiąt osób, samochodem podróżują, zazwyczaj, co najwyżej dwie. Rower zajmuje kilkakrotnie mniej miejsca niż samochód i pozwala przy tym zachować tą samą, a nawet większą niż samochód, swobodę poruszania się (podróż „od drzwi do drzwi”, brak problemów z parkowaniem, niezależność od rozkładu jazdy). Mimo wszystko, rozwiązania te nie są promowane przez bydgoskich włodarzy. Dlaczego? Trudno powiedzieć.

Natężenie ruchu w Bydgoszczy jest kilkakrotnie mniejsze niż w największych polskich aglomeracjach, co daje możliwość zapanowania nad tym ruchem. Niestety, przy tak schematycznym i jednotorowym podejściu do problemu możemy wkrótce ugrząźć w korkach jeszcze bardziej, doganiając choć w tym aspekcie „najlepszych” w kraju.

Relacje Gazety Pomorskiej i Gazety Wyborczej.

Komentarze>>

 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 15 z 16