Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • 001 - Łuczniczka
    Kto: Adam DziuraIle (wniosek/zapotrzebowanie): 4/15Uwagi: Przed wejściem do Artego Areny jest 5 stojaków. Nowy Torbyd - będzie 13 stojaków (Rada rowerowa powinna proponować przeniesienie części przed główne wejście)Co do Łuczniczki: proponuję 5 stojaków od strony klubu fitness od strony Brdy oraz dwa razy po 5 stojaków o strony wejścia/parkingu. Adam DziuraJa bym je trochę inaczej ustawił - 5 obok schodów od strony Torbydu, 5 obok schodów od strony kortów/dojścia od Toruńskiej, 5 od strony Brdy
  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

280 uczestników kwietniowej Masy Email

Tego się nikt nie spodziewał. W przejeździe kwietniowej Bydgoskiej Masy Krytycznej wzięło udział 280 rowerzystek i rowerzystów. Po raz kolejny w ostatnim czasie został pobity rekord frekwencji od momentu zaistnienia ruchu rowerzystów w naszym mieście.

Kiedy we wrześniu zeszłego roku Bydgoską Masę Krytyczną zasiliło 240 rowerzystów, to nikt nie spodziewał się tak szybkiej poprawy tego wyniku. W piątek 29 kwietnia (od teraz data historyczna!) przez Bydgoszcz przejechało 280 cyklistów. W wesołej atmosferze wyruszyliśmy ze Starego Rynku przez Śródmieście, Bielawy i Osiedle do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Tam już końca dobiegał festyn, który podobnie jak nasz przejazd odbywał się pod hasłem „Bezpieczny rowerzysta”. Impreza kończyła się przy cieple bijącego od ogniska i muzycznych nutach wydobywających się z naszej przyczepki :)

Podziękowania kierujemy pod adresem wszystkich służb mundurowych zaangażowanych w festyn, Straży Miejskiej i Policji, których pomoc w zapewnieniu bezpieczeństwa przejazdu była nieoceniona, LPKiW, fundatorowi  nagród - rowerowemu sklepowi internetowemu z Bydgoszczy - CTBike.pl oraz każdemu rowerzyście, który zasilił naszą rozrastająca się rodzinkę. Już teraz zapraszamy na majowy przejazd, który odbędzie się 28 maja.

Zdjęcia autorstwa Syra696, April, Kita

Komentarze >>

 
Nasze interwencje w ZDMiKP Email

Celem naszego stowarzyszenia jest nie tylko popularyzacja dwóch kółek, ale przede szystkim walka o poprawę infrastruktury w mieście. Najłatwiej byłoby wziąć łopatę do ręki i zrobić wszystko po własnej myśli, ale nie będziemy przecież uprawiać żadnego undergroundu :) Poniżej przedstawiamy kilka pism, które złożyliśmy w Urzędzie Miasta i Zarządzie Dróg i Komunikacji Publicznej.

Pierwszą nasza tegoroczną interwencją była sugestia o postawieniu tabliczek „Nie dotyczy rowerów” przed ul. Ku Młynom, wyjeżdżając od strony Wyspy Młyńskiej. Cel został osiągnięty. Naturalnym rozwiązaniem w takim wypadku wydało się nam umieszczenie takiej samej tabliczki na ul. Niedźwiedziej, która jest przedłużeniem wyjazdu z Wyspy Młyńskiej. Tym razem odpowiedź była negatywna.

Więcej…
 
Samochód czy rower? porównanie kosztów Email

koszt paliwa

Proste porównanie kosztów przejechania 10km w Bydgoszczy na podstawie tylko cen paliwa.

Oczywiście by uzyskać pełen koszt należało by uwzględnić pozostałe wydatki w tym na konserwację, naprawy, podatki, garażowanie. Nie wspominając o kosztach, które ponosimy wszyscy związane z emisją CO2 czy utrzymaniem całej infrastruktury.

Oczywiście na te 10km przejechanie rowerem potrzeba ok 300kcal to powiedzmy drożdżówka z budyniem, a takową można nabyć za 1,30zł ;-)

Dostępna jest także szczegółowa kalkulacja uwzględniająca także koszty eksploatacji.

Komentarze >>

 
Podsumowanie 2010 roku Email

Kończący się rok był przełomowym w historii Bydgoskiej Masy Krytycznej. Zalegalizowanie przejazdów, zabranie głosu w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście i założenie stowarzyszenia zadecydowały o tym, że BMK przestała być grupą anonimowych rowerzystów, a stała się rozpoznawalną organizacją rowerową.

W ramach przejazdów Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna nawiązało współpracę z Leśnym Parkiem Kultury i Wypoczynku, w którym na zakończenie letnich przejazdów odbywały się ogniska, a także - Grupą Ratowniczą „Wstań”, Strażą Miejską oraz Policją. Flaga SBMK pojawiła się także na Rajdzie Galerii Pomorskiej, Europejskim Dniu bez Samochodu oraz na rajdzie z okazji Dnia Serca.

Przejazdy Masy Krytycznej są przejawem walki o poprawę rowerowej infrastruktury, ale grupa skupiona wokół powstałego niedawno stowarzyszenia nie ogranicza się jedynie do takich środków. Petycje składane w Urzędzie Miasta dały efekt w postaci wywołania dyskusji o ścieżce rowerowej na ul. Gdańskiej oraz ograniczenia ruchu samochodowego w obrębie Starego Rynku.

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 następna > ostatnia >>

Strona 16 z 16