Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    A ja mam taki rower z decathlonu i w zupełności mi wystarcza jestem zadowolony nic się z nim nie dzieje , możne dla tego ze tylko w wakacje użytkuje ale ogólnie uważam ze za te pienieądze jest bardzo dobry
  • [skradziony] Kross Evado 4.0 niebieski-grafit spod Zielonych Arkad
    W dniu 05.09.2017 około godziny 19:00 skradziono mi rower spod Zielonych Arkad (wejście główne od Wojska Polskiego). Złodziej prawdopodobnie odciął linkę i odjechał. Model Kross Evado 4.0 kolor niebiesko-grafitowo mat, modelowo rok 2016. Osprzęt oryginalny oprócz siodełka. Hamulce tarczowe. Prośba o zwrócenie uwagi na taki rower tym bardziej, że to mało spotykany kolor i model w Bydgoszczy.Wszystkich, którzy widzieli (na żywo lub w Internecie) rower, proszę o kontakt tel: 500201629mail: f__a@orange.pl  Za prawdziwą informację o rowerze przewidziana nagroda. Z góry bardzo dziękuję za pomoc w odnalezieniu.Załączam zdjęcia (poglądowe) roweru oraz torby rowerowej.
  • Odp: WIeszaki na ubrania. Wieszak na rower.
    Cena cały czas spada...
  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Przed lutową BMK Email

Lutowa Bydgoska Masa Krytycznej będzie miała podwójny wymiar. Naszym przejazdem oddamy hołd Żołnierzom Wyklętym i będziemy testować podjazd Trasą Uniwersytecką.

W 2011 roku został ustawiony Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Chociaż jesteśmy rowerową grupą, to stanowimy także część polskiego społeczeństwa i nie sposób przejść obojętnie obok takich wydarzeń, dlatego lutowa BMK będzie naszym hołdem dla polskich żołnierzy gnębionych przez komunistyczne władze. Dyrektor Biura Edukacji Publicznej IPN, dr Andrzej Zawistowski pisze:

Żołnierze wyklęci, Żołnierze Niezłomni, powstańcy antykomunistyczni – te określenia od kilku lat towarzyszą nam, szczególnie 1 marca. Tego dnia obchodzony jest Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”. Tak po latach oddajemy należny hołd tym, którzy nie pogodzili się z faktem, że powojenna Polska nie będzie krajem wolnym i niepodległym. Za tę postawę z rąk komunistycznej władzy spotkały ich prześladowania, więzienie, często śmierć. Spotkała ich także infamia – przez niemal pół wieku publicznie nazywano ich bandytami. Dokładnie tak samo w latach wojny Niemcy określali polskie podziemie... „Nie jesteśmy żadną bandą, tak jak nas nazywają zdrajcy i wyrodni synowie naszej Ojczyzny. My jesteśmy z miast i wiosek polskich. (...) My walczymy za świętą sprawę, za wolną, niezależną, sprawiedliwą i prawdziwie demokratyczną Polskę!” – pisał w 1946 r. mjr Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka”. Dziś już nie bandyci, a żołnierze, już nie bandy, a oddziały, już nie hersztowie, a dowódcy. W wolnej Polsce pamiętajmy o Tych, którzy tej wolności pragnęli”.

Więcej…
 
10 lat BMK - podsumowanie i czas na zmiany Email

Wierzyć się nie chce, ale tak - minęło 10 lat od pierwszego przejazdu Masy Krytycznej w Bydgoszczy. Ta spontaniczna inicjatywa rozwinęła się od tego czasu w prężny ruch społeczny mający wpływ na poprawę życia mieszkańców w Bydgoszczy.

Kiedy po raz pierwszy kilkanaście osób spotkało się, żeby spędzić razem czas na rowerach nikt z nas nie wiedział dokąd to zmierza. Masa przez ten czas miała swoje dobre i złe dni. Kiedy SBMK podjęło się pociągnięcia podupadającej MK, zaczął się etap stabilizacji i rozwoju. SBMK poszło też w opiniowanie projektów, edukację, organizację wycieczek i wiele innych działań pomagających promować rower w Bydgoszczy. Sama Masa Krytyczna zagościła w świadomości Bydgoszczan jak mało który ruch społeczny, nawet Policja cieszy się że może zabezpieczać tak pozytywne wydarzenie. 

Kilka dni temu odwiedziliśmy z Wojtkiem Bulandą rodziców Adama Sztejki, od którego wszystko się zaczęło. Rozmawialiśmy o tym co było, co jest i co planujemy. Pani Grażyna zauważyła że jesteśmy inni, dojrzalsi. Ta rozmowa uzmysłowiła mi, w jak wielu aspektach ludzie zaangażowani społecznie się rozwijają oraz jak pozytywnie ich działania wpływają na życie innych. Pani Grażyna powiedziała, że nie warto marnować żadnej chwili.

Misja Masy Krytycznej jest ważna. Przejazd zapracował sobie i zasługuje na ważne miejsce w Bydgoszczy, na miejsce z którego baliśmy się na początku startować, bo nie wiedzieliśmy jak zostaniemy potraktowani. Dlatego popieram pomysł stowarzyszenia przeniesienia startu Masy na Stary Rynek. Z „Łuczniczką” wiąże się wiele wspomnień. Sentyment zostanie zawsze. Dla wielu osób, które aktywnie tworzyły MK jest podobnie i zmiana miejsca startu jest trudna do zaakceptowania. Stary Rynek to nowe możliwości pokazania się, zwiększenia zasięgu, dotarcia do nowych ludzi, których możemy zarazić naszą energią i wizją. Jeśli skupimy się na tym, co nas łączy, a nie co nas dzieli, i na tym co się nie zmienia: najważniejszych ideach i celach MK oraz na tym, że Masa kręci dalej i ma kręcić się jeszcze lepiej, to decyzja o starcie ze Starego Rynku wydaje się słuszna i dobra. Zasługujemy na Stary Rynek, na zaistnienie na stałe w najważniejszej przestrzeni w Bydgoszczy. Dajmy sobie tę szansę i zobaczmy jak to się rozwinie.

Do zobaczenia w ostatni piątek miesiąca o 18:00 na Starym Rynku.

Rower Power!

Tomasz „Tomaszur” Urban

 
Zapraszamy na 10. urodziny Bydgoskiej Masy Krytycznej! Email

Za oknem śnieg i mróz, a my jak zwykle podgrzewamy atmosferę. 31 stycznia zapraszamy na jubileuszowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej i urodzinowe afterparty!

Kiedy 30 stycznia 2004 roku kilkudziesięciu rowerzystów zebrało się przy hali „Łuczniczka” i ogłosiło narodziny Bydgoskiej Masy Krytycznej trudno było spekulować, jak ten ruch rozwinie się przez następne lata. Sama Masa Krytyczna w Polsce była praktycznie obcym zjawiskiem,  bo poza czterema wyjątkami (Opole, Warszawa, Łódź, Gorzów Wielkopolski), większość miast dopiero zaczęła raczkować w 2003 roku i tak naprawdę następne lata były swoistym boom na rozkręcanie Masy Krytycznej. Rower wtedy był jeszcze pojmowany wyłącznie jako niedzielna rozrywka, a uczestnicy Masy Krytycznej postawili sobie za cel zmianę tego stereotypu. Nie jest tajemnicą, że trudno zaktywizować bydgoskie społeczeństwo, co też przekładało się na powolny rozwój Masy Krytycznej nad Brdą. Przez te ostatnie 10 lat zaliczyliśmy mnóstwo wzlotów i upadków, ale zrobiliśmy poważny krok do przodu. W 2013 roku w przejazdach BMK wzięło udział ok. 2200 osób, co daje nam średnią 180 osób miesięcznie. BMK stała się także przyczynkiem do rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście – to właśnie z Masy wyrosły kolejne grupy społeczne, stowarzyszenia, co zaczęło przekładać się na promocję roweru. Dziś nie jesteśmy już uważani za anonimową grupę cykloterrorystów, ale za ludzi, którzy mają wpływ na lokalną rzeczywistość, co pozwala nam realizować nasz najważniejszy cel, czyli rozwój infrastruktury rowerowej. Mamy coraz więcej dróg rowerowych z asfaltu, a nie kostki, a niektóre z nich nawet były w tym roku odśnieżane, co jest wręcz historycznym wydarzeniem J Przez te 10 lat przez Bydgoską Masę Krytyczną przewinęło się mnóstwo osób, bardziej lub mniej zaangażowanych i każda z nich może powiedzieć, że nie był to czas stracony. Jedna dodatkowa osoba na przejeździe BMK to kolejny głos w walce o lepszą sytuację rowerzystów i piękniejsze miasto.

Wystarczy naszej historii, a czas na szczegóły. Na przejazd zapraszamy w piątek, 31 stycznia o godz. 18. Ruszamy ze Starego Rynku i przejedziemy kilkukilometrową trasą, aby pokazać mieszkańcom miasta, że zimą na rowerze też można się poruszać, a przede wszystkim – nie marznąć J Każdy, kto weźmie udział w tej akcji otrzyma urodzinowy gadżet. Przejazd zakończymy na Starym Rynku i od razu zapraszamy do SailingClub przy ul. Podwale 8. Nasze afterparty rozpoczynamy o godz. 20, więc będzie można wcześniej zostawić rower w domu albo przypiąć go po prostu przed wejściem do klubu. Przyjęcia urodzinowe mają to do siebie, że są wielką niespodzianką, dlatego nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów J  Aby tradycji stało się zadość, nie zabraknie rowerowego tortu, będzie można też zdobyć unikalne szprychówki przygotowane specjalnie na tę okazją. O godz. 22 rozpocznie się koncert Leszka Lyczmańskiego i Marcina Bączkowskiego, na którym będziemy mogli posłuchać polskich i zagranicznych przebojów oraz muzyki szantowej. SailingClub w ten weekend nie zamyka drzwi, więc zabawa może trwać do niedzieli J Wstęp bezpłatny. Serdecznie zapraszamy na styczniowy przejazd BMK oraz nasze urodzinowe afteparty!

W organizację tej akcji włączyli się: Solidarność w Bydgoszczy, EGB Investments, Dullin Tortownia, SailingClub Bydgoszcz, Intergraf Bydgoszcz, CTBike, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. 

 
Jedziemy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Email

12 stycznia już po raz dwudziesty drugi zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W tej wielkiej akcji nie może zabraknąć Bydgoskiej Masy Krytycznej, dlatego zapraszamy na specjalny przejazd rowerowy.

Tegoroczna Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra ponownie i dla tych młodszych i tych starszych, bo zebrane fundusze mają być przeznaczone na zakup specjalistycznego sprzętu dla dziecięcej medycyny ratunkowej i godnej opieki medycznej seniorów. W to wielkie dzieło zainicjowane przez Jurka Owsiaka włączają się również bydgoscy rowerzyści, dlatego zapraszamy w niedzielę 12 stycznia na czerwony przejazd rowerowy. O 12:30 wyruszmy ze Starego Rynku i niespełna 10-kilometrową trasę przejedziemy przez centrum miasta, by powrócić w miejsce głównych imprez WOŚP-u w Bydgoszczy. Zachęcamy do udziału w tej radosnej akcji, korzystania z iście "zimowej" pogody i do orkiestrowego wystroju roweru. Nie masz dwóch kółek? Możesz z nami też pobiec, tempo jazdy będzie jak najbardziej odpowiednie. Serdecznie zapraszamy!

Licytuj unikatową szprychówkę BMK oraz archiwalne egzemplarze.


 
Rowerem po mieście - bydgoskie inwestycje 2013 Email

Ostatnie 12 miesięcy to kilka nowych inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury rowerowej w Bydgoszczy. Grudniowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej to dobry moment na podsumowanie 2013 roku i ocenę jakości tych dróg.

Na 2013 rok po raz drugi przygotowano tzw. budżet rowerowy, który jest niczym innym jak wydzieloną kwotą na inwestycje rowerowe w miejskim budżecie. Przypomnijmy, że w 2012 roku większość z zaplanowanych inwestycji nie została zrealizowana i znaczna część podejmowanych w tym roku infrastrukturalnych tematów była nadrabianiem zaległości. O ile tym razem większość z nich udało się zrealizować, o tyle z jakością ich wykonania nie jest już najlepiej.  

1. Koronowska
Przedłużenie drogi dla rowerów biegnącej ulicą Nad Torem okazało się bardzo słusznym pomysłem. Po wybudowania odcinka infrastruktury rowerowej na ulicy Koronowskiej ruch rowerzystów w tym miejscu znacznie się zwiększył. Równocześnie podniosło się bezpieczeństwo gdyż rowerzyści w końcu zniknęli z wąskiej drogi krajowej na której samochody pędzą 90km/h. Niestety droga ma swoje minusy. Przede wszystkim jej forma, czyli wspólny ciąg pieszo-rowerowy. Tworzenie na tym odcinku wspólnej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów generuje sytuacje konfliktowe między tymi dwoma grupami uczestników ruchu drogowego. Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie szerokiej drogi dla rowerów i osobnego chodnika dla osób chcących się przespacerować, biegających bądź uczących małe dzieci jazy rowerem. Obecna forma będzie w przyszłości blokować rozwój ruchu rowerowego i przy dużym natężeniu rowerzystów będzie kłopotliwa.
Przy tej inwestycji okazało się również, że miasto wpadło w szał "barierkologii" - drogowcy, za namową projektanta, odgrodzili pieszych i rowerzystów od "niebezpiecznego" lasu "bezpiecznymi" barierkami. Miastu niestety nie przyszło na myśl zamontować oświetlenia poprawiającego bezpieczeństwo bardziej od barierek.
Więcej…
 
Spotkanie opłatkowe bydgoskich rowerzystów Email


 
Rowery na ulicę, ścieżki do lasu Email

Kraje rozwijającej się Europy, ale i niektóre polskie miasta już dawno zrozumiały, że infrastruktura rowerowa nie powinna opierać się wyłącznie na wydzielonych drogach, ale tańszych i bardziej przyjaznych dla nas rozwiązań. W Bydgoszczy o tym niestety się nie pamięta, dlatego chcemy przypomnieć tę ideę listopadowym przejazdem Bydgoskiej Masy Krytycznej.

Śluzy rowerowe czy pasy w jezdni – na próżno szukać takich rozwiązań w Bydgoszczy. Jedynymi elementami infrastruktury rowerowej, poza wydzielonymi drogami, jest ciężko wywalczony kontrapas na ulicy Gdańskiej i możliwy wjazd rowerów pod prąd na kilku uliczkach w centrum miasta, m.in. ul. Dworcowej. Nasze miasto ciągle woli inwestować pieniądze w drogi dla rowerów, które często utrudniają poruszanie się na rowerze zamiast to ułatwiać. Najlepszym przykładem jest ul. Chodkiewicza, gdzie zamiast wprowadzenia strefy uspokojonego ruchu, utworzono drogę dla rowerów, która będzie stwarzała wiele niebezpiecznych sytuacji, utrudniając życie wszystkich uczestnikom ruchu drogowego.

Na listopadową Bydgoską Masę Krytyczną przygotowaliśmy taką trasę, która będzie wiodła ulicami, gdzie w sposób niskokosztowy można wprowadzić infrastrukturę rowerową, która ułatwi rowerzystom życie i pozwoli na połączenie istniejących już dróg. Nasza analiza przedstawia się następująco:

Trasa: HSW Łuczniczka – Toruńska, Most Pomorski, Jagiellońska, Łużycka, Skłodowskiej-Curie, Sportowa, Chopina, Sieńki, Ogińskiego, Powstańców Wielkopolskich, Paderewskiego, Chodkiewicza, Niemcewicza, Zamoyskiego, 20 Stycznia 1920 Roku, Mickiewicza, Gdańska (kontrapas), Dworcowa, Matejki, Śiadeckich, Plac Piastowski, Chrobrego, Sowińskiego, Sobieskiego, Dworcowa, Królowej Jadwigi, Focha, Jagiellońska, Bernardyńska, Plac Kościeleckich, Długa, Jana Kazimierza, Stary Rynek.

Jagiellońska jest czarną dziurą na rowerowej mapie Bydgoszczy. Planowana jest droga nad Brdą, ale na nią jeszcze kilka lat będzie trzeba poczekać. Pas w jedni ułatwiłby poruszanie się rowerzystom.

Skłodowskiej – praktycznie ta sama sytuacja jak w wypadku Jagiellońskiej.

Sportowa, Chopina - ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Moniuszki – powinien być tu utworzony pas w jezdni, biegnący od Skłodowskiej-Curie i w drugą stronę.

Powst. Wielkopolskich – na tym odcinku jest dziura między nową drogą dla rowerów na rondzie Wielkopolskim a kontrapasem. Zlokalizowanie tam pasów w jezdni, zakończonych śluzą na skrzyżowaniu z Mickiewicza ułatwiłoby dojazd do Gdańskiej.

20 stycznia, Paderewskiego, Niemcewicza – ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Chodkiewicza – przykład „wciśnięcia na siłę” drogi rowerowej. Uspokojenie ruchu na tej ulicy i zachowanie szerokości jezdni sprzed przebudowy umożliwiłoby poruszanie się osób na rowerach po jezdni. Tak było przed przebudową.

Śniadeckich, Sobieskiego - – ulice, na których powinien być dopuszczony ruch pod prąd.

Focha – brak połączenia drogi rowerowej z centrum. Rozpatrywane są różne rozwiązania, ale też upłynie trochę czasu. Pasy w jezdni byłyby sporym ułatwieniem.

Dojazd do Starego Rynku – osoba poruszająca się na rowerze w stronę centrum, która za cel obierze sobie Stary Rynek, musi znacznie wydłużać sobie drogę, jadąc zatłoczoną Jagiellońską i Bernardyńską. Wjazd rowerów pod prąd na ulicę Mostową rozwiązałby te problemy.

Przejazd ten ma wyrazić nasze potrzeby na przyszły rok, dlatego mamy nadzieję, że weźmie w nim udział przynajmniej tak liczna grupa rowerzystów jak miesiąc temu. Listopadowa BMK wyruszy w piątek, 29 listopada o godz. 18 spod hali „Łuczniczka” i zakończy się na Starym Rynku. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu roweru – osoby, które nie dostosują się do tego nakazu mogą zostać niedopuszczone do udziału w przejeździe. Dla poprawy widoczności swojego roweru będzie można otrzymać naklejki odblaskowe, ufundowane przez firmę przez Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe. Nie zabraknie także nagród od CTBike.pl po zakończeniu przejazdu. Serdecznie zapraszamy! 


 
Krwawe Halloween z Masą Krytyczną Email

Tradycją już się stało, że październikowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej przybiera barwy Halloween, co ma służyć przede wszystkim dobrej zabawie. W tym roku łączymy naszą radosną manifestację ze zbiórką krwi oraz akcją „Bądź widoczny, bądź bezpieczny”.  

Klimat Bydgoskiej Masy Krytycznej będzie unosił w piątek, 25 października już od samego rana, bo o 9 rozpoczyna się zbiórka krwi, którą organizujemy wspólnie z EGB Investments SA. Krwiobus Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa będzie stał na głównym placu Biznes Parku przy ul. Kraszewskiego 1 do godz. 14. Każda osoba, która odda krew, otrzyma słodki upominek.

A już o godz. 18 zapraszamy przed halę „Łuczniczka”, skąd tradycyjnie wyruszy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej. Jesienno-zimowe wieczory wymagają dobrego oświetlenia roweru, dlatego po raz kolejny przeprowadzimy z firmą Horus Innowacyjne Materiały Przemysłowe akcję „Bądź widoczny, bądź bezpieczny”. Każdy, kto weźmie udział w naszym przejeździe, będzie mógł otrzymać komplet naklejek odblaskowych, które uczynią jego rower bardziej widocznym.

Koniec października kojarzony się z Halloween, dlatego zapraszamy do zabawy w klimatach czarownic, wampirków i innych stworów nie z tej ziemi. Po zakończeniu przejazdu na Starym Rynku zorganizujemy konkurs na najlepsze przebranie – osoby, która przekonają do swojego pomysłu najwięcej osób otrzymają nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike.

Podsumowując – spotykamy się o godz. 18 przed halą „Łuczniczka”, skąd w kolorowym peletonie wyruszymy, by zamanifestować naszą obecność w ruchu ulicznym. Rower jest środkiem transportu, z którego można korzystać przez cały rok, dlatego Bydgoska Masa Krytyczna również jeździ przez 12 miesięcy. Przejazd zakończymy na Starym Rynku. Akcja jest zalegalizowana i będzie zabezpieczana przez Policję, a na koniec przypominamy o obowiązkowym oświetleniu. Serdecznie zapraszamy!  

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 8 z 16