Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    A ja mam taki rower z decathlonu i w zupełności mi wystarcza jestem zadowolony nic się z nim nie dzieje , możne dla tego ze tylko w wakacje użytkuje ale ogólnie uważam ze za te pienieądze jest bardzo dobry
  • [skradziony] Kross Evado 4.0 niebieski-grafit spod Zielonych Arkad
    W dniu 05.09.2017 około godziny 19:00 skradziono mi rower spod Zielonych Arkad (wejście główne od Wojska Polskiego). Złodziej prawdopodobnie odciął linkę i odjechał. Model Kross Evado 4.0 kolor niebiesko-grafitowo mat, modelowo rok 2016. Osprzęt oryginalny oprócz siodełka. Hamulce tarczowe. Prośba o zwrócenie uwagi na taki rower tym bardziej, że to mało spotykany kolor i model w Bydgoszczy.Wszystkich, którzy widzieli (na żywo lub w Internecie) rower, proszę o kontakt tel: 500201629mail: f__a@orange.pl  Za prawdziwą informację o rowerze przewidziana nagroda. Z góry bardzo dziękuję za pomoc w odnalezieniu.Załączam zdjęcia (poglądowe) roweru oraz torby rowerowej.
  • Odp: WIeszaki na ubrania. Wieszak na rower.
    Cena cały czas spada...
  • Rywalizacja
    WitamChciałbym gorąco zachęcić rowerzystów korzystających z endomondo o wsparcie stowarzyszenia z podbydgoskiej Brzozy. Stowarzyszenie planuje wybudować boisko wielofunkcyjne i w celu pozyskania funduszy na budowę i sprzęt zgłosiło się do konkursu organizowanego przez fundację lotto. Konkurs(rywalizacja) polega na przejechaniu największej ilości kilometrów w terminie od 3-go lipca do 15-go września. Kilometry muszą być zarejestrowane przez aplikację endomondo po wcześniejszym dołączeniu do drużyny. Nasza drużyna: http://endomondo.com/teams/33637098Więcej info tu: http://fundacjalotto.pl/odlottowa-jazda-z-oshee/Dziękuję i PozdrawiamMarcin
  • Odp: Piasek i szkła na drogach rowerowych - co robić?
    To jest wręcz okropne... Jak można w ten sposób traktować osoby, które chcą aktywnie spędzać czas? Ktoś powinien się tym zajmować zaraz po tym, jak śnieg topnieje i nie ma ryzyka ponownych mrozów. A wyobrażacie sobie jeździć po takim terenie na rolkach? Wypadek gwarantowanym, tam znaczenie ma każda sekunda... Masakra jak dla mnie. [Spam firmy IMP Rowery został usunięty]

Szukaj

Polub nas :-)

Sprawozdanie stowarzyszenia 2011 r. Email

Sprawozdanie z działalności Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna za okres kadencji  13 grudnia 2010 – 31 grudnia 2011

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna
ul. Leszczyna 17
85-356, Bydgoszcz

Numer pozycji w Krajowym Rejestrze Sądowym tzw. KRS: 0000371743
Data wpisu: 13.12.2010 r.

Numer Identyfikacji Podatkowej tzw. NIP -> 9671339204
Stowarzyszenie podlega pod Trzeci Urząd Skarbowy w Bydgoszczy ul. Tadeusza Rejtana 5

Numer Rejestru Gospodarki Narodowej tzw. REGON -> 340854055

Skład Zarządu:
Prezes – Wojciech Bulanda
Wiceprezes – Magdalena Maćkowiak
Sekretarz – Sebastian Nowak
Skarbnik – Jacek Grela

I Realizacja celów statutowych Stowarzyszenia


1. Działania na rzecz rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście, popularyzowanie roweru jako alternatywnego, ekologicznego i zdrowego środka komunikacji – Stowarzyszenie przejęło odpowiedzialność prawną za organizację zalegalizowanych przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej od Wojciecha Bulandy, zachowując ich dotychczasową formę, tj. zachowując stały termin (ostatni piątek miesiąca), formę oraz miejsce rozpoczęcia. Stowarzyszenie włączało się również w organizację Święta Ulicy Gdańskiej czy Europejskiego Dnia bez Samochodu. Propagowaniu roweru jako środka transportu służy również strona internetowa oraz aktywny kontakt z mediami, dzięki czemu Stowarzyszenie dociera do szerokiej rzeszy odbiorców.
Członkowie Stowarzyszenia brali udział w istotnych dla kwestii rozwoju infrastruktury rowerowej posiedzeniach komisji i sesjach Rady Miasta.
Na zaproszenie Stowarzyszenia z okazji Dnia Dziecka do Bydgoszczy przyjechały Dzieci z Domu Dziecka, które członkowie Stowarzyszenia przewieźli na wypożyczonych do tego celu rikszach.


2. Prowadzenie badań i prac projektowych odnośnie możliwego przebiegu tras rowerowych – Stowarzyszenie od 2011 roku zajęło się wystosowywaniem opinii i sugestii dotyczących istniejącej oraz nowo powstającej infrastruktury rowerowej w mieście. Zrealizowane pismo Stowarzyszenia dotyczyło powieszenia tabliczki T-22 na ulicy Ku Młynom. Poruszona została także sprawa ustalenia wjazdu na nowo budowaną DDR na ulicy Focha. Dodatkowo Stowarzyszenie wystąpiło lub weszło już w posiadanie projektów dotyczących:
- DDR budowanych w ramach inwestycji budowy linii tramwajowej do Fordonu,
- przebudowy pętli autobusowej na Błoniu,
- przebudowy układu drogowego w ramach budowy centrum handlowego na terenie Makrum,
- przebudowy ulic: Chodkiewicza, Gdańskiej, Grunwaldzkiej, Trasy Uniwersyteckiej,
- sygnalizacji świetlnej na rondzie Fordońskim,
- przebudowy Węzła Zachodniego
- budowy Buspasa na ulicy Kujawskiej.
Stowarzyszenie zainicjowało również akcję ulotkową „Oddajmy Gdańską bydgoszczanom”, która miała na celu przekonanie władz miasta do utworzenia kontrapasu na najbardziej reprezentacyjnej ulicy naszego miasta. Cel został osiągnięty, ponieważ kontrapas ma powstać w pierwszej połowie 2012 roku.
Stowarzyszenie przeprowadziło promocję „Raportu Rowerowego” dotyczącego transportu rowerowego w Bydgoszczy.


3. Działanie na rzecz budowy infrastruktury przyjaznej rowerzystom – Stowarzyszenie zwracało uwagę na błędy w infrastrukturze i uświadamiało urzędników ZDMiKP w zasadach tzw. Dobrej Praktyki. Można tu wymienić przykłady działań:
- wymalowania przejazdu dla rowerzystów przy wjeździe do Tesco,
- usunięcie przejścia dla pieszych na przejeździe rowerowym przy MZWiK,
- naprawę nawierzchni na DDR koło HSW Łuczniczka,
- ustalenie zjazdu z nowo budowanej DDR na ulicy Focha ,
- obniżenia krawężników na nowo budowanej DDR na ulicy Focha.


4. Propagowanie założeń zrównoważonego transportu: rower, komunikacja miejska, kolej, komunikacja rzeczna – najlepszym przykładem realizacji tego celu jest organizacja Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Impreza została przygotowana we współpracy z kilkoma innymi stowarzyszeniami i instytucjami i składała się z: U-rodzin Augusta Cieszkowskiego, MotoAlleyCat, Park(Ing) Day i wykonanie porównawczego zdjęcia udziałem zabytkowego Jelcza.


5. Działania na rzecz rozwoju i integracji lokalnego środowiska rowerowego – jedną z bardziej integrujących przestrzeni rowerowych w naszym mieście są Bydgoskie Masy Krytyczne. Dodatkowo, po zakończeniu przejazdów w okresie wiosenno-letnim Stowarzyszenie organizowało ogniska dla uczestników przejazdów. Stowarzyszenie organizowało również comiesięczne wycieczki krajoznawcze. Jednym z większych przedsięwzięć była organizacja Święta Cyklicznego, przy współpracy z innymi lokalnymi organizacjami, które Stowarzyszenie było koordynatorem w Bydgoszczy.
Rokrocznie Stowarzyszenie organizuje Spotkanie opłatkowe dla mieszkańców miasta.


6. Promocja różnych aspektów ekologicznego stylu życia m.in.: sortowanie odpadów, recykling, popularyzowanie odnawialnych źródeł energii, ochrona cennych zasobów środowiska naturalnego, faworyzowanie transportu kolejowego kosztem samochodowego oraz wszelkich innych działań mających za zadanie ochronę środowiska naturalnego – Stowarzyszenie włączyło się w akcję „Zbieramy nakrętki na rehabilitację chorego Natanka”. Akcja zakończyła się wynikiem 44 kg zebranych nakrętek. Stowarzyszenie wsparło również promocję akcji „Tiry na Tory” oraz rowerowy rajd dla Tybetu.


7. Podejmowanie działań służących poprawie bezpieczeństwa rowerzystów i niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz popularyzowanie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego – Stowarzyszenie wraz ze Strażą Miejską zorganizowało festyn, na którym najmłodsi rowerzyści mogli poznać zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, a także uzyskać kartę rowerową.
Dodatkowo Stowarzyszenie wystąpiło z prośbą o uprzątnięcie z zalegającego piasku DDR między Bydgoszczą a Wojnowem, zagrażającemu bezpieczeństwu poruszających się po tej drodze rowerzystów. Stowarzyszenie zakupiło dodatkowo nowe kamizelki, wykorzystywane przy obstawie Bydgoskich Mas Krytycznych.


8. Działanie na rzecz eliminowania barier architektonicznych nieprzyjaznych rowerzystom oraz osobom niepełnosprawnym, osobom starszym, rodzicom z wózkami dziecięcymi – Stowarzyszenie w pismach adresowanych do ZDMiKP zwracało uwagę na zbyt wysokie krawężniki przy podjazdach czy źle ustawione kosze na śmieci. Dwa z przejazdów Bydgoskiej Masy Krytycznej miały integracyjny charakter, na które zostały zaproszone osoby niepełnosprawne.

II Realizacja pozastatutowych działań


1. Uczestnictwo w konferencjach organizowanych przez stowarzyszenie Miasto dla Rowerów – członkowie Zarządu uczestniczyli w spotkaniach i wymianach poglądów ekspertów z całej Polski w dziedzinie infrastruktury rowerowej, a także w wyjeździe studyjnym do Kopenhagi.


2. Udzielenie poparcia dla inicjatywy sprzeciwiającej się podpisaniu przez polski rząd umowy ACTA.


3. Uczestnictwo w konferencji pt. Polityka rowerowa a skuteczne pozyskiwanie funduszy UE, w Toruniu.


4. Członkowie Stowarzyszenia wzięli udział w wielu spotkaniach z lokalnymi politykami i urzędnikami,  w tym z Panią Grażyną Ciemniak – obecnie wiceprezydentem miasta, Romanem Jasiakiewiczem – przewodniczącym Rady Miasta, Rafałem Bruskim – prezydentem Miasta Bydgoszczy, Janem Siudą i Witoldem Antosikiem – dyrektorami ZDMiKP, Andrzejem Kowalskim – dyrektorem LPKiW.


5. Współpraca z grupami oficjalnymi i nieoficjalnymi: Bydgoski AlleyCat, Bydgoszcz Rowerowa, Fundacja Inna Przestrzeń, Kiwanis Junior Club Bydgoszcz, Miasta dla Rowerów, Rowerowy Toruń, Stowarzyszenie Mieszkańców Ulicy Cieszkowskiego, Stowarzyszenie Miłośników Zabytków "Bunkier", Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.


6. Współpraca z instytucjami: Instytut Spraw Obywatelskich, Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy, Leśny Park Kultury i Wypoczynku, Polski Czerwony Krzyż, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, Straż Miejska Miasta Bydgoszczy, Wyższa Szkoła Gospodarki, Urząd Miasta Bydgoszczy, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.


7. Sponsorowali nas bądź nawiązaliśmy współpracę z: BikeBoys, Centrumrowerowe, CTbike, Decathlon, Express Bydgoski, Gazeta Pomorska, Gazeta Wyborcza, Multikop, Radio Eska, Radio Gra.

III Działania administracyjne


Zarząd zarejestrował Stowarzyszenie w Krajowym Rejestrze Sądowym w dniu 13 grudnia 2010 roku pod numerem: 0000371743. Stowarzyszenie uzyskało REGON, NIP, konto bankowe oraz własną pieczątkę. Zarząd przeprowadził rejestrację Stowarzyszenia w Urzędzie Skarbowym oraz w Głównym Urzędzie Statystycznym uzyskując NIP oraz REGON.
Zarząd utworzył dla Stowarzyszenia konto bankowe w Alior Banku.

IV Sprawozdanie finansowe finansów Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna za okres 13 grudnia 2010 – 31 grudnia 2011

Przychody: 1360,90 zł
wpłaty na cele statutowe – 1001,90 zł,
składki członkowskie – 305 zł.

Wydatki, poniesione w całości na koszty administracyjne: 82,38 zł

Bilans zysków i strat: 1224,52 zł

Roczne sprawozdanie finansowe Stowarzyszenia zostało zatwierdzone w dniu 31.03.2012 roku na Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia, które odbyło się w siedzibie  w Bydgoszczy przy  ul. Leszczyna 17.
Wynik finansowy w wartości dodatniej, zysk  w kwocie - 1.224,52 zł  został uchwalony przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia i w całości zostanie przekazany na działalność statutową Stowarzyszenia stanowiąc jej  Fundusz Statutowy.
Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia udzieliło skwitowania Zarządowi z działalności za rok 2011r.



Sekretarz                                         Prezes

Sebastian Nowak                              Wojciech Bulanda

comments