zielone światło dla rowerzystów

Zwiększenie budżetu rowerowego – co Miasto może wybudować?

Trwają konsultacje społeczne dotyczące wyboru najważniejszych inwestycji zaplanowanych w naszym mieście. Walczymy o zwiększenie budżetu rowerowego i chcemy Wam przedstawić pomysły na jego wykorzystanie.

Wielu (wszyscy?) z nas marzą o wygraniu pokaźnej sumy pieniędzy i chociaż mało komu się to udaje, to jednak większość z nas wie, na co przeznaczyłaby te miliony złotych. My jesteśmy w o niebo lepszej sytuacji, bo dobry wynik w konsultacjach społecznych jest o wiele bardziej prawdopodobny niż wygrana na loterii. Postawmy więc pytanie: co Miasto może zbudować za dodatkowe fundusze, które mogą zasilić tzw. rowerowy budżet?

Zacznijmy od wyjaśnienia podstawowej kwestii, bo pojawiają się takie pytania. Niezależnie od wyniku tych konsultacji, zapowiedziane wcześniej inwestycje na lata 2021 – 2025 zostaną zrealizowane. Miasto ma zagwarantowane na to fundusze i wprawdzie z małym opóźnieniem, ale rozpoczyna ich wykonanie.

Planowany harmonogram prac związanych z budową dróg rowerowych w Bydgoszczy w latach 2021-2025
© ZDMiKP w Bydgoszczy

Najważniejszym dla nas punktem w tych konsultacjach jest zwiększenie rowerowego budżetu. 1 kwietnia Prezes naszego Stowarzyszenia, notabene piszący te słowa, wziął udział w spotkaniu live zorganizowanym przez Urząd Miasta, podczas którego widzowie mogli poznać więcej szczegółów dotyczących powiększenia budżetu. Zgłosiliśmy szereg pomysłów, z których władze Bydgoszczy najprzychylniej spojrzały na projekty:

  • uzupełnienie infrastruktury rowerowej w Fordonie przy ulicach Andersa, Kasztelańskiej, Geodetów, Rydygiera, przedłużenie Wielkiej Pętli Fordonu czy infrastruktura w Parku Milenijnym,
  • powstanie infrastruktury na Wyżynach i Kapuściskach (Kaczyńskiego, Szpitalna),
  • połączenie z Łęgnowem przez ulicę Toruńską – tu dodamy, że ten ostatni pomysł mógłby doczekać się szybkiej realizacji, bo projekt powstał już kilka lat temu,
  • zjazd z Osielska od ul. Leśnej wzdłuż ul. Pod Skarpą,
  • brakujące odcinki na Osiedlu Leśnym, Bielawach i Śródmieściu, czyli ulice Modrzewiowa, Powstańców Wielkopolskich i Mickiewicza,
  • połączenie Glinek z Puszczą Bydgoską przez ul. Dąbrowa.
Zwiększenie budżetu rowerowego pozwoli na szybsze połączenie dotychczas niedokończonych dróg rowerowych
Urywająca się DDR przy ulicy Powstańców Wielkopolskich. Zwiększenie budżetu rowerowego pozwoli na szybsze połączenie dotychczas niedokończonych dróg rowerowych © praca własna

Pomysłów na wykorzystanie budżetu mamy oczywiście o wiele więcej, bo chcemy spójnej infrastruktury rowerowej w całym Mieście i będziemy wnioskować o powstanie brakującej infrastruktury w takich miejscach jak cała ulica Fordońska, Jachcice, Bronikowskiego, Żwirki-Wigury, Broniewskiego czy Brzozowa. Lista tych propozycji nie jest zamknięta, zostaną one też poddane konsultacjom, ale już dziś chcemy Wam pokazać wokół jakich tematów będziemy mogli się poruszać, jeżeli osiągniemy dobry wynik w trwającym głosowaniu.

Jeśli przyjrzymy się rowerowej mapie Bydgoszczy, to takich dziur znajdziemy jeszcze więcej. Aby pozbyć się ich jak najszybciej zachęcamy do głosowania w Bydgoskich Konsultacjach na zwiększenie rowerowego budżetu i inne rowerowe inwestycje.  Czas na zielone światło dla rowerzystów!

Przewiń na górę